woman-dw

των Miriam Braun/Ειρήνη Αναστασοπούλου

Το facebook και η google στηρίζουν οικονομικά εργαζόμενές τους για να αποκτήσουν παιδί αργότερα, σε μεγαλύτερη και πιο “δύσκολη” ηλικία. Σε πόλεις των ΗΠΑ γίνεται σχετική ενημέρωση τακτικά. Η γυναίκα, εργασιακή μηχανή;

Ακολουθεί το δημοσίευμα της Deutsche Welle:

Η ενημέρωση δεν γίνεται σε ειδικούς χώρους με ειδικευμένο προσωπικό, αλλά μεταξύ τυρού και αχλαδίου, σε κοκτέιλ και διάφορα πάρτι. Όπως πρόσφατα σε ένα ξενοδοχείο στο Σόχο του Μανχάταν, όπου πάνω από 100 γυναίκες έπιναν το ποτό τους και συζητούσαν σε ολιγομελείς ομάδες. Οι άνδρες ήταν ανύπαρκτοι, όπως και στη ζωή πολλών από αυτές.

woman-dw1

Σε πάρτι μαθαίνουν οι γυναίκες πως να ξεγελάσουν το βιολογικό τους ρολόι

«Να εξαπατήσουμε το βιολογικό ρολόι»

Οι περισσότερες ήταν πάνω από 30 και ήρθαν με ένα κοινό σκοπό, να εξαπατήσουν το βιολογικό τους ρολόι. Το πάρτι είχε ως μότο το «let΄s chill», ας το παγώσουμε. Πρόκειται για μια ενημερωτική καμπάνια με θέμα τη ψύξη ωαρίων. Στις παρευρισκόμενες μίλησε η γυναικολόγος Φαχιμέ Σάσαν από το Ιατρικό Κέντρο Όρος Σινά της Νέας Υόρκης. «Την πρώτη φορά που κάνατε έρωτα είχατε δυο πράγματα κατά νου, να μη κολλήσετε σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα και να μην μείνετε έγκυες. Κι αυτό σε όλη τη δεκαετία των 20 και 30 χρόνων σας. Αλλά ξαφνικά, κάπου στα 37 σας παρατηρείτε ότι θέλετε να αποκτήσετε παιδί».

Στη συνέχεια η γιατρός εξηγεί τη διαδικασία ψύξης των ωαρίων, που φυσικά εγκυμονεί και κινδύνους και δυσκολίες. Στη συνέχεια οι γυναίκες θέτουν ερωτήσεις χωρίς να αναφέρουν όνομα. Η κάθε μια τους έχει πληρώσει 45 δολάρια είσοδο για την εκδήλωση.

Αυτά τα πάρτι έχουν γίνει στόχος σφοδρής κριτικής στις ΗΠΑ και παρομοιάζονται με πάρτι μπότοξ ή πώλησης τάπερ. Γιατί ευτελίζουν μια ιατρικά πολύπλοκη διαδικασία, υποβαθμίζουν τις γυναίκες σε εργασιακές μηχανές ή μανιακές καριερίστριες, που από ανάγκη σκέπτονται να επιμηκύνουν τεχνικά την γονιμότητά τους. Καμιά σχέση, λέει η Τζέι Παλούμπο, που εργάζεται στην Eggbanxx, διοργανώτρια αυτών των πάρτι. Το πραγματικό πρόβλημα σε τέτοιες εκδηλώσεις είναι η ανύπαρκτη γνώση γύρω από τη γυναικεία γονιμότητα.

woman-dw2

H γυναικολόγος Φαχιμέ Σασάν ενημερώνει τις ενδιαφερόμενες

Επένδυση στα καλύτερα γυναικεία μυαλά

«Μια στις 6 γυναίκες κάτω των 35 έχει πρόβλημα να μείνει έγκυος, μετά τα 35 μέχρι τα 40 είναι μια στις τρεις», επισημαίνει και συμπληρώνει ότι οι δυσκολίες στη γονιμότητα συνήθως αποσιωπούνται, ενώ την ίδια ώρα πολλαπλασιάστηκε τα περασμένα 40 το ποσοστό γυναικών από αποκτά πρώτο παιδί στα 40. Αλλά δεν είναι πια τόσο εύκολο. Η Παλούμπο στέκεται στο δικό της παράδειγμα. Στα 33 της γνώρισε τον σύζυγό της και στα 34 ήθελε να αποκτήσει το πρώτο παιδί. «Τα υπερηχογραφήματα ήταν τέλεια, όπως και οι εξετάσεις του ανδρός μου» λέει. «Ήμουν υγιής, όλα καλά. Όταν ξεκίνησα τη τεχνητή γονιμοποίηση αποδείχθηκε ότι τα ωάριά μου ήταν αδύναμα λόγω ηλικίας. Ήξερα ότι παίζει ρόλο η ηλικία, αλλά το συνειδητοποίησα αργότερα, στα 40 μου». Με τη τεχνητή γονιμοποίηση απέκτησε τελικά παιδί. Αν ήξερε για τα προβλήματα γονιμότητας σε μεγαλύτερη ηλικία θα είχε σήμερα δύο παιδιά.

Η Eggbanxx είναι φορέας παροχής υπηρεσιών που συνεργάζεται με κλινικές και έτσι έχει τη δυνατότητα να προσφέρει στα μέλη του εκπτώσεις. Πάντως ψύξη ωαρίων κάτω από 12.000 δολάρια δεν υπάρχει στις ΗΠΑ. Όποιος διαθέτει τις προϋποθέσεις μπορεί να ζητήσει δάνειο από συνεργαζόμενους με την οργάνωση εταίρους. Το ότι το Facebook και η google στηρίζει οικονομικά εργαζόμενες που θέλουν να καταψύξουν τα ωάριά τους αποτελεί για την Τζέι Παλούμπο ένδειξη ρεαλισμού. «Οι εργαζόμενες θέλουν να είναι αποδοτικές, αλλά και να αποκτήσουν κάποτε και παιδιά και σε αυτό τις στηρίζουν για να μείνουν πιστές στην εταιρεία. Για την εταιρεία πρόκειται για επένδυση στα καλύτερα γυναικεία κεφάλια που διαθέτει».

Πηγή: Left.gr